22 Haziran 2015 Pazartesi

Yaz Okuma Şenliği 2015 Neslihan'ın (Şah-Rû) Lİstesi

İlk etapta kendi kütüphanemde bekleşip duranları toparladım. Daha arkadaşların kütüphanelerini talan edemedim o yüzden eksik olan kategoriler mevcut. Onları artık zamanla.



1. Kategori (10 puan): Kısaltılmış hali (versiyonu) çocuk kitabı olarak da yayınlanmış bir kitap (Çocuk versiyonu değil tabii okuyacağınız).

-

2. Kategori (10 puan): Bir çizgi roman veya foto roman.

-

3. Kategori (10 puan): 600 sayfadan uzun bir kitap.

-

4. Kategori (10 puan): Müzik temalı bir kitap ((Bir müzisyenin hayatı veya ana karakterlerden birinin müzisyen olduğu veya konusunun özünde müzik olan veya isminde müziği çağrıştıran bir kelime geçen bir kitap).
Kürşat Başar – Başucumda Müzik

İş Kültür Yayınları, 456 Sayfa



5. Kategori (10 puan): 1001 kitap listesinden bir kitap (Listeye buradan ulaşabilirsiniz).
Ernest Hemingway – Çanlar Kimin İçin Çalıyor

Bilgi Yayınevi, 496 Sayfa



6. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.
Sara Gül Turan – Gülün Dikeni

Milliyet Yayınları, 190 Sayfa



7. Kategori (10 puan): 1940'tan önce yazılmış, Türk edebiyatından bir kitap.

Peyami Safa – Dokuzuncu Hariciye Koğuşu (ilk baskısı 1930 yılında yapılmıştır)

Alkım Yayınevi, 128 Sayfa



8. Kategori (10 puan): İsminde yaz mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların yaz mevsiminde geçtiği bir kitap.

-

9. Kategori (10 puan): Herkesin tüm kitaplarını okumasını gönlünüzden geçirdiğiniz bir yazardan/şairden bir kitap. (Bu vesileyle kitabı ikinci kez okusanız da olur).
Mahir Ünsal Eriş – Dünya Bu Kadar

İletişim Yayınları, 195 Sayfa



10. Kategori (10 puan): Bir iki kitabını okuyup külliyatını okumayı gönlünüzden geçirdiğiniz bir yazardan bir kitap.
Amin Maalouf – Doğu’dan Uzakta

Yapı Kredi Yayınları, 457 Sayfa



11. Kategori (10 puan): Bir öykü kitabı.
Yalçın Tosun –Peruk Gibi Hüzünlü

Yapı Kredi Yayınları, 115 Sayfa



12. Kategori (10 puan): Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ödül almış bir kitap (Eğer çok zorlanıyorsanız kitap bulmada, o yıl ödül almış bir yazardan bir kitap. O yıl Nobel Edebiyat Ödülü almış yazarlara bakabilirsiniz mesela).

- 1990 olacak, araştıramadım daha.

 

13. Kategori (10 puan): Tiyatroya uyarlanmış bir roman veya öykü (Doğrudan tiyatro eseri olarak yazılmış kitaplar kapsam dışı) Bu fikri de sevgili Neslihan kullanmıştı geçen şenliğin "kendi teman" kategorisinde. Ciddi tiyatro severler var aramızda. Onlara da selam olsun buradan.
Stefan Zweig – Satranç

Can Yayınları, 71 Sayfa

2014/2015 Ankara Devinim Tiyatro

Oyunlaştıran ve Yöneten: Ahmet Yapar



14. Kategori (10 puan): Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış kadın bir yazardan bir kitap.

Selma Ottilia Lovisa Lagerlöf (1909), Grazia Deledda (1926), Sigrid Undset (1928), Pearl Buck (1938), Gabriela Mistral (1945), Nelly Sachs (1966), Nadine Gordimer (1991), Toni Morrison (1993), Wislawa Szymborska (1996), Elfriede Jelinek (2004), Doris Lessing (2007), Herta Müller (2009), Alice Munro (2013).



15. Kategori (10 puan): Adı sıfat tamlaması bir kitap (Sevgili sweet leaf'in bir önceki şenlikte kullandığı temaydı bu kategori ve bence çok orijinaldi. Kendisine sorma fırsatım olmadı ama bu fikri bu sefer hepimizin kullanmasında bir itirazı olmaz diye umut ediyorum. Şimdiden teşekkürler).



16. Kategori (10 puan): Polisiye/gerilim/korku türünde bir kitap.
Alein Kentigerna – Halüsinasyon

Panama Yayıncılık, 421 Sayfa



17. Kategori (10 puan): İlk baskısını 2013'te veya daha sonra yapmış bir kitap (Yabancı kitaplarda Türkçe baskısının çıktığı tarih olur).

Orhan Yeniaras – Zamanla Randevu

Panama Yayıncılık, 408 Sayfa



18. Kategori (Her kitap 10 puan, 3 kitabı da okuyana ekstradan 20 puan, toplam 50 puan): Avrupa edebiyatından üç kitap. Kitapların biri İngiliz, biri Fransız, biri Alman edebiyatından olmalı. Türk edebiyatı kapsam dışı.
Alman / Franz Kafka – Şato

Alter Yayınları, 343 Sayfa



İngiliz /



Fransız /



19. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplam 60 puan): Aynı yazardan üç kitap. (Kitaplar aynı seriye ait olabilir).
Wilbur Smith – 11. Yazıt

Altın Kitaplar, 640 Sayfa



Wilbur Smith – Çöl Tanrısı

Altın Kitaplar, 448 Sayfa



Wilbur Smith – Tehdit Altında

Altın Kitaplar, 464 Sayfa



20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplamda 60 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.

Yeni yazarları keşfetmek lazım. Kim bilir şimdiye kadar hiçbir kitabını okumadığımız ama çok seveceğimiz ne çok yazar var. Bir Türk kadın, bir Türk erkek, bir yabancı kadın, bir yabancı erkekten olmak üzere toplam 4 kitap okumanız gerekiyor.



21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): İsminde aynı kelimenin geçtiği üç kitap.
Necati Göksel – Gece Gündüz

Altın Kitaplar, 302 sayfa



Michael Cox – Gecenin Anlamı

Doğan Kitap, 467 Sayfa



Ahmet Altan – En Uzun Gece

Alkım Yayınevi, 320 Sayfa





22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uyan dört kitap.

Bu çok sevdiğim kategoride hemen saksıyı çalıştırıp ne icat etsem diye düşünürken gözüm birkaç etkinliktir değerlendiremediğim kitaplara takıldı. Buradan hareketle benim kategorim;

Farklı edebi türde dört kitap

Bu etkinlik sayesinde konu çeşitliliği baya artırmış olsak da “edebi tür” olarak ağırlıkla roman okuyoruz. Dolayısıyla diğer türler boynu bükük kalıyor. J Bu sefer de onların gönlünü alayım dedim.



Deneme / Alberte Manguel – Kelimeler Şehri

Yapı Kredi Yayınları, 139 Sayfa



Söyleşi / Hülya Karakaş – İstanbul’un Kadınları Sahnelerin Sultanları

Yitik Ülke Yayınları, 343 sayfa



Araştırma / Ekrem Erdem – Bizimki Türkçe Sevdası

Tded Yayınları, 280 Sayfa



Oyun / John Millington Synge – Babayiğit

Maarif Matbaası, 104 Sayfa (Üç perdelik komedi)

11 yorum:

  1. 7. ve 13. kategorinizden biraz kopya çekeceğim sanırım :))))
    genel olarak listeniz çok güzel görünüyor, iyi okumalar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek, kopya serbest :)) Teşekkürler. Tiyatro uyarlamaları rahat bir kategori aslında bir çok klasik sahnelenmiştir zira. Geçen etkinlikle kategorimi oluşturup okuduklarım Dava, Bir Delinin Hatıra Defteri, Kırmızı Pazartesi, Muhteşem Gatsby.

      Bunun yanı sıra Saatleri Ayarlama Enstitüsü, Leyla'nın Evi, Mesut İnsanlar Fotoğrafhanesi, Ölü Ordunun Generali, Hayvan Çiftliği, Kontrbas, Çalıkuşu, Murtaza ve Maskeliler ilk etapta aklıma gelenler.

      Sil
    2. Tiyatro kategorisi için kitap düşünüyordum. Siz elimde olan Satranç kitabını yazarak bana güzel bir fikir verdiniz. Teşekkürler. iyi okumalar :-)

      Sil
    3. Tiyatroyla hiçbir zaman ilgili olamadığım için benim için zorlu bir kategoriydi. :))
      Söylediklerinizi not aldım ileriki şenliklerde okumak üzere. Böyle etkinlikler sayesinde kendimi geliştirmeyi umuyorum :))
      Teşekkürler :))

      Sil
    4. Teşekkürler. Ne güzel böyle karşılıklı etkileşimler. Etkinliğin okumak kadar keyif veren yanlarından biri. Ben de listelerin açıklanmasını dört gözle bekliyorum genelde. Esinlenmek, kopya çekmek olmazsa olmaz :)

      Ek olarak Leyla Atçeken'in listesinde görünce aklıma geldi Kuyruklu Yıldız Altında Bir İzdivaç da tiyatroya uyarlanan kitaplardandır.

      Sil
  2. Senin gibi tiyatro tutkunu genç kadından harika tavsiyeler almak ne şeref. Çok teşekkür ederim canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ne güzel sözler Ablacım. ^-^ Elimden geldiği kadar fikir vermeye çalışıyorum. İlgi alanlarıyla bağlantılı kategorilerde imece usulü yapmak en güzeli :)

      Sil
  3. Ben de epey Wilbur Smith okumuştum hatta 11. Yazıt'tan sonra o serinin yeni bir kitabı daha çıktı ama artık okumayacağım diye karar verdim :) bu arada ''Başucumda Müzik'' romanı müzik temalı değildi diye hatırlıyorum, gerçi ben okuyalı çok uzun zaman oldu... yine de bir bakın... Hem seçimler hem de okuma için size kolay gelsin :) sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Ben 4. kategoriyi dikkatle okumamışım başka bir listede fark ettim isminde müzik geçmesi de yeterliymiş... Başucumda Müzik için yazdıklarımı geri alıyorum :) kusuruma bakmayın :) kolay gelsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur öyle :) Zaten ben de içeriğinden çok garanti olsun diye isim odaklı aldım listeye.

      Wilbur Smith'in Mısır Serisi dışındaki kitaplarından pek keyif almıyorum açıkçası. Mısır Serisi de keşke seri olmasaydı hatta. Nehir Tanrısı çok güzel bir eserdi. Fakat devamı gitgide daha büyük hayalkırıklığı olmaya başladı.

      Sil
    2. Mısır serisinde son çıkan kitap hariç hepsini okudum ve haklısınız sona doğru bozuluyor... ben de en çok 7. Papirus'u sevmiştim... iyi okumalar :)

      Sil